Szkolenia Akademia Cyfrowej Szkoły

Te pełne serie szkoleń on-line są oferowane za darmo po uprzejmej zgodzie Instytutu Nowoczesnej Edukacji – który jest partnerem naszego szkolenia. Oferują warsztaty na temat metod nauczania, które w pełni obsługują Twoją inwestycję w Technologię Cyfrowej Szkoły i sprawiają, że wszystkie stają się przyjazne nauczycielowi

colin

  • „Pytania, które uczą”: wideoszkolenie i podręcznik dla nauczycieli
  • „Ucz się wszystkiego szybko i skutecznie”: wideoszkolenie + podręcznik dla uczniów
  • 10 najskuteczniejszych strategii uczenia: wdrożenie krok po kroku i najlepsze praktyki
  • Kurs efektywnego uczenia się dla uczniów
  • Budowa motywacji wewnętrznej
  • Indywidualizacja uczenia
  • Tysiące praktycznych pomysłów dla nauczycieli
  • Lepsza współpraca między uczniem, nauczycielem a rodzicem
Czym jest Akademia Cyfrowej Szkoły?

Akademia Cyfrowej Szkoły to dwa kompatybilne kursy metod efektywnego uczenia (się): dla nauczycieli oraz dla uczniów. Omawiają one 10 najefektywniejszych strategii uczenia się, opracowanych przez prof. Johna Hattie z Uniwersytetu w Melbourne.
Cele:

Cele

  • Uczniowie i nauczyciele powinni mieć do dyspozycji wspólny język, dzięki któremu będą mogli rozmawiać temat procesu uczenia. Uczeń może przyjść do nauczyciela i powiedzieć: „potrzebuję więcej organizatorów wzrokowych, czy może mi Pani pomóc?” lub „Mój sposób uczenia się nie jest zbyt efektywny. Proszę mi coś doradzić”. Uczniowie, którzy nie mają podstawowej wiedzy na temat efektywnego uczenia się i jego komponentów, zwykle nie wpadną na pomysł, że takie pytania w ogóle można nauczycielowi zadać.
  • Jeśli uczniowie znają zasady efektywnego uczenia się, naturalną konsekwencją będzie przejęcie większej odpowiedzialności za kierowanie własnym procesem kształcenia. Nie wydarzy się to w ciągu tygodnia ani miesiąca. Jednak krok po kroku w szkole tworzy się pewna kultura uczenia się, w której rola nauczyciela coraz bardziej przypomina rolę trenera czy coach’a, a nie kanału informacyjnego.
  • Nawet najlepsze chęci nie wystarczą, jeśli zabraknie narzędzi. 10 najskuteczniejszych strategii uczenia to efekt szeroko zakrojonych badań naukowych. Wierzymy, że powinny być znane każdemu nauczycielowi, uczniowi i rodzicowi. Dziś wiemy dokładnie, które techniki i strategie dają najlepsze rezultaty. Po co więc zgadywać?
  • Szkoła powinna dawać uczniom jasny komunikat: błędy są po to, aby móc się na nich uczyć; są cenną informacją zwrotną. Jak mówi Monika Solvig, norweska nauczycielka korzystająca ze strategii Hattiego w swojej pracy: nawet złą odpowiedź traktuję jak coś dobrego, ważne jest przede wszystkim to, że uczniowie myślą i próbują.
  • Uczniowie powinni wiedzieć więcej na temat swoich uzdolnień, modalności, talentów, funkcjonowania pamięci, stylów uczenia się, robienia efektywnych notatek, itp.
  • Wielu nauczycieli potrzebuje rozwinąć swoje cyfrowe umiejętności. Potrzebuje wiedzy o istniejących dziś narzędziach, z których często korzystają inne branże (np. biznes). Dzięki tej wiedzy ich praca stanie się nie tylko prostsza, ale też bardziej efektywna.